Copywriting to pisanie w celu informowania, perswazji i w efekcie prowadzące do sprzedania. Copywriting to część umiejętności biznesowych, a nie jest to zwykłe pisanie - często zwane jest rebelianckim dzieckiem pisania. Czasem nie przestrzega zasad gramatyki, ortografii czy składni - bywa bardzo kreatywne.
Copywriting naśladuje rozmowy z życia realnego, nie może być nadęty i formalny.
Pisanie artykułów do magazynów bywa copywritingiem, jeżeli ma celu sprzedawanie. Czasem używa się innych określeń na Copywriting np. pisanie marketigowe, pisanie Public Relations, pisanie pierswazyjne czy pisanie reklam. Wszystkie te nazwy oznaczają nic innego jak Copywriting. Nie powstał polski odpowiednik tej nazwy. Czasem copywriterzy agencji reklamowych, nazywają się czasami nawzajem, w żargonie branżowym, 'pisarzami'. Rzeczywiście, wielu z nich napisało książki. Część z nich je wydała, a u innych leżą w szufladzie i czekają na lepszy moment.
Patrząc na zakres pracy i domniemany, oczekiwany efekt, można uznać, że Copywriting to pisanie perswazyjne, mające na celu doprowadzenie do traksakcji sprzedaży.
Copywriting między innymi obejmuje:
* Teksty na strone internetową.
* Teksty na etykiety produktów.
* Perswazyjne przemówienia.
* Perswazyjna oferta handlowa.
* Perswazyjna oferta przetargowa.
* Perswazyjne CV.
* Listy handlowe.
* Komunikat prasowy.
Copywriting nie polega tylko na pisaniu efektownych fraz, dowcipnych puent i wierszowanych komuniatów. W tej pracy jest dużo pracy rzemieślniczej, której podstawy należy opanować.
0 komentarze:
Prześlij komentarz